PRACOVNÉ AGENTÚRY ČAKAJÚ PRÁVNE ZMENY

Parlament prerokúva zmeny v Zákonníku práce, kde by sa mali hlavne sprísniť podmienky pre agentúrne zamestnávanie.

Podľa poslanca Viliama Novotného ( SDKÚ-DS ) sa vláda pri navrhovaní zmien zaoberá len dôsledkami a nie príčinami. Respektíve kritizuje to, že ak bude viac administratívnych opatrení, prejaví sa to na znížení pracovných príležitostí. Agentúry podľa neho odvádzajú dobre svoju prácu, rozrástli sa z dôvodu nezamestnanosti na strednom a východnom Slovensku, kde i toto dočasné zamestnanie cez agentúru, môže mnohým nezamestnaným aspoň na nejaký čas vyplniť dieru v príjmoch než si nájdu prácu stálu.

Návrh ráta mimo iného i s tým, že by sa obmedzila maximálna dĺžka doby, po ktorú môže byť zamestnanec pridelený agentúrou, čo práve podľa Novotného povedie len k obmedzeniu pracovných pozícií.

Ďalej predstavil vlastný návrh poslanec Jozef Mihál (SaS), ktorý navrhuje, aby zamestnanec z agentúry musel byt ohodnotený rovnako, ako interný zamestnanec a pokiaľ by to tak nebolo, aby samotná agentúra či zamestnávateľ následne musel agentúrnemu zamestnancovi rozdiel doplatiť.

Rezort práce a sociálnych vecí taktiež navrhuje zakázať dlhšie dočasné pracovné pomery, respektíve stanoviť ich maximálnu dĺžku u jedného zamestnávateľa, ktorá by mala byť podľa ich názoru 2 roky s tým, že by sa mohla táto spolupráca po dobu 2 rokov predĺžiť alebo opakovane dohodnúť, ale nie viacej ako päť krát. Pokiaľ by toto obdobie malo trvať dlhšie, musel by zamestnávateľ prijať zamestnanca ako interného a nie agentúrneho.

Zdroj: Webnoviny.sk